SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Synlig læring og læringens anatomi (inkl. hjemmeside)

Synlig læring og læringens anatomi (inkl. hjemmeside)

Synlig læring og læringens anatomi (inkl. hjemmeside)

John Hattie og Gregory Yates
(2014)
Sprog: Dansk
Dafolo
799,00 kr.
Denne bog er desværre udsolgt fra forlaget og kan derfor ikke skaffes. Vi beklager.

Detaljer om varen

  • Paperback: 460 sider
  • Udgiver: Dafolo (Juli 2014)
  • Forfattere: John Hattie og Gregory Yates
  • ISBN: 9788772819778

Synlig læring og læringens anatomi (inkl. hjemmeside)

Da John Hatties bog Visible Learning udkom i 2009, præsenterede udgivelsen den hidtil største samling af forskning i, hvad der rent faktisk virker, når vi forsøger at forbedre børns læring i skolen. I Synlig læring - for lærere (2013) blev denne viden sat i relation til lærernes undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. I denne bog har John Hattie allieret sig med den kognitive psykolog Gregory C.R. Yates for at bygge videre på de oprindelige data og resultater af syntesen i Visible Learning. De viser, hvordan dets underliggende ideer sammen med den nyeste kognitive videnskab kan skabe en effektiv og komplementær ramme for at fremme læring i klasseværelset og på de videregående uddannelser.Synlig læring og læringens anatomi forklarer læringens vigtigste principper og strategier, og hvorfor det somme tider kan være så svært og så alligevel ved andre lejligheder så let.

Den henvender sig til lærere, undervisere og studerende, og er skrevet i et tilgængeligt og engagerende sprog. Den kan læses fra den ene ende til den anden eller bruges kapitel for kapitel til opgaveskrivning eller efteruddannelse og kompetenceudvikling.

Bogen er struktureret i tre dele: 'Læring i klasseværelset' og 'Læringens fundamenter', som forklarer de kognitive byggesten i tilegnelsen af viden, samt 'Kend dig selv', som udforsker selvtillid og selvviden. Den indeholder også omfattende interaktive resurser, inklusive studiespørgsmål til at fremme kritisk tænkning, kommenterede bibliografiske henvisninger med anbefalinger til videre læsning og links til relevante hjemmesider og YouTube-videoer. Igennem hele bogen trækker forfatterne på den nyeste internationale forskning i, hvordan læringsprocessen virker, og hvordan vi kan maksimere virkningen på studerende og elever, og dækker emner og temaer som:lærerens personlighedekspertise og lærer/elev-relationerhvordan viden lagres og effekten af kognitiv belastningat tænke hurtigt og at tænke langsomtselvkontrollens psykologisamtalens rolle derhjemme og i skolenusynlige gorillaer og IKEA-effektenteori om de digitale indfødtemyter og vildfarelser om, hvordan mennesker lærer

Denne fascinerende bog henvender sig til enhver studerende, lærer eller forælder, der ønsker en up to date-fremstilling af, hvordan forskning i menneskelige læringsprocesser kan informere vores undervisning og alt, hvad der foregår i vores skoler. Den anlægger et bredt perspektiv på forskningsresultater, der hovedsageligt stammer fra socialpsykologi og kognitiv psykologi, og præsenterer disse resultater i en brugbar form for studerende og lærere på alle niveauer, fra førskole til videregående uddannelser.

John Hattie er professor og leder af Melbourne Education Research Institute på University of Melbourne i Australien og vicedirektør for Science of Learning Research Centre. Han er forfatter til Visible Learning og Visible Learning for Teachers (dansk udgave Synlig læring - for lærere, Dafolo 2013) og medredaktør (sammen med Eric Anderman) af International Guide to Student Achievement, som alle er udgivet af Routledge.

Gregory Yates er lektor i pædagogik og uddannelsesforskning ved University of South Australia. Han er medlem af redaktionsgruppen for Educational Psychology og har bidraget med et antal artikler inden for områderne kognitive informationsprocesser og social læringsteori.'Kort sagt: Bogen rammer lige ind der, hvor man som lærer eller pædagog står i klasserummet med knap 30 meget forskellige elever. Bogen bør blive en bibel for skolefolk.' - Fra det danske forord til bogen af Niels Egelund og Lars Qvortrup.

De oplyste priser er inkl. moms

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.