SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Strategisk ledelse som meningsskabende processer

Strategisk ledelse som meningsskabende processer

Strategisk ledelse som meningsskabende processer

Mette Vinther Larsen og Jørgen Gulddahl Rasmussen
(2013)
Sprog: Dansk
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
350,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
  • Klik for at bedømme:
  • 0.0/6 (0 bedømmelser)

Detaljer om varen

  • Hæftet: 236 sider
  • Udgiver: Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (Februar 2013)
  • Forfattere: Mette Vinther Larsen og Jørgen Gulddahl Rasmussen
  • ISBN: 9788757429145
Strategisk ledelse i virksomheder er gennem årene blevet set som noget ophøjet, formfuldendt og præsentabelt for offentligheden, og på samme tid som noget besværligt, komplekst og til tider usammenhængende. Denne bog søger at lægge sig op ad det sidste syn ved at følge den strategiske ledelse, der er foregået i fire almindelige danske virksomheder, som sælger kvalitetsprodukter på et stadigt stigende antal markeder, har outsourcet og lægger stor vægt på design og udvikling. Disse virksomheder og deres ledelser er blevet fulgt i perioden fra 2009 til 2011, hvor krisen har raset med stor styrke. Med hovedvægten på strategisk ledelse som noget komplekst, sætter bogen fokus på ledernes hverdag, deres handlinger, kommunikation, overvejelser og beslutninger. Det er gjort ved at inddrage de fire virksomheders administrerende direktører direkte i forskningsarbejdet. Det betyder, at bogens undersøgelse i høj grad koncentrerer sig om, hvordan strategisk betydning og mening tillægges de processer og fænomener, direktørerne og deres underordnede ledere observerer og arbejder med. Bogen giver på den måde et bidrag til gennem praksis at forstå strategisk ledelse.  
"Alle med praktisk erfaring med strategiarbejde kender dilemmaet. Der lægges masser af kræfter i strategiformuleringen. Den efterfølgende eksekvering af strategien skuffer – i bedste fald.  I værste fald mislykkes den. Bogen forsøger at vise en ny vej til forståelse af strategibegrebet. Den tager et opgør med opfattelse af strategi som en ledelsesstyret, lineær planlægningsøvelse og en efterfølende strategiimplementering. Det centrale budskab – efter min mening – er, at strategi skal forstås gennem de værdier ledere og medarbejdere bærer og udvikler i hverdagen og gennem de handlinger det fører til. Strategi er den løbende lavpraktiske og fleksible ”prøven tingene af i praksis”, som præger hverdagen i virksomheden. Den gammeldags skelnen mellem strategiformulering og strategieksekvering er meningsløs.    Bogens teoretiske indhold og forfatternes fremragende formidling af ”strategi i dagligdagen” i de 4 case virksomheder giver ny og værdifuld inspiration – ikke normative anvisninger – til at revitalisere arbejdet med skabelse af en meningsfuld fremtid for virksomheder og organisationer."      Bo Prangsgaard, direktør       
"Hvor strategi tidligere var en relativt statisk proces som virksomhederne havde god tid til at udtænke og implementere, så udfordres mange virksomheder i dag af hastigheden hvormed kundesegmenter, relationer, politiske forhold, værdier og kulturer flytter rundt med den kendte dagsordenen og det skaber nye prioriteter som virksomhederne skal forholde sig mere dynamisk til. Strategiprocessen kalder i dag på involvering af flere interessenter og nye måder at tænke på, for at kvalificere input som kan holde trit med udviklingen og ikke mindst bidrage til at udleve ”drømmen” i virksomhederne. Forfatterne giver her et spændende bud på nye måder at tænke strategi på og bidrager med nye vinkler til implementeringen, som oftest er den største udfordring i processen."  Lars Skibsdahl, HR-udviklingskonsulent 
Indholdsoversigt Tak! Forord Kapitel 1. Introduktion Kapitel 2. Strategi og strategisk ledelse i et dynamisk organiseringsperspektiv Kapitel 3. At undersøge strategisk ledelse relationelt Kapitel 4. Markedsudvikling som en emergent, intenderet og relationel proces Kapitel 5. Udvikling gennem omstrukturering af salget og ændringer i den interne organisering Kapitel 6. Nye produkter, nye markeder og en ny verden Kapitel 7. Organisering af værdiskabende aktivitet sammen med kunder og leverandører Kapitel 8. Strategiske temaer under krisen Referencer Stikordsregister
De oplyste priser er inkl. moms

Kunder der købte denne bog købte også en af disse:

miniaturebillede af omslaget til Fast Forward Strategi - En moderne og nødvendig opfattelse af strategi!

Fast Forward Strategi

En moderne og nødvendig opfattelse af strategi!
Anders Drejer og Jakob Blok Grabow
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (2016)
375,00 kr. 337,50 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Strategi med mening - hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet, 1. udgave

Strategi med mening

hvordan sikrer virksomheder strategisk effektivitet
Flemming Poulfelt og Mark Holst Mikkelsen
Lindhardt og Ringhof (2008)
475,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Kvalitative metoder i organisations- og ledelsesstudier

Kvalitative metoder i organisations- og ledelsesstudier

Nanna Mik-Meyer
Gyldendal (2010)
290,00 kr. 261,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Absolut Strategi, 1. udgave

Absolut Strategi

Henrik Ørholst
Gyldendal (2022)
300,00 kr. 270,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Videnskab i virkeligheden, 2. udgave, 2. udgave

Videnskab i virkeligheden, 2. udgave

Andreas Beck Holm
Samfundslitteratur (2018)
340,00 kr. 306,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.