Viser: Det strategiske lederskab

Det strategiske lederskab (I-bog), 2. udgave
Online bog

Det strategiske lederskab (I-bog) Online bog

(2017)
Sprog: Dansk
Hans Reitzels Forlag
360,00 kr.
Online bog - E-nøgle sendes pr e-mail indenfor 1 (hver)dag
Det strategiske lederskab, 2. udgave

Det strategiske lederskab

Jørgen Lægaard
(2017)
Sprog: Dansk
Gyldendal
450,00 kr. 405,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
  • Klik for at bedømme:
  • 0.0/6 (0 bedømmelser)

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • 422 sider
  • Udgiver: Hans Reitzels Forlag (Juni 2017)
  • ISBN: 9788741270449
Nuværende og kommende mellemledere har behov for en bedre indsigt og forståelse i implementeringen af en virksomheds strategiske mål, og samtidig er det vigtigt, at den personlige ledelsesstil tilpasses strategien. Mellemledere skal lære, forstå og arbejde med strategi så vedkommende kan oversætte den til sin egen verden og derfra starte en integrering af strategien i egen afdeling eller eget team. Det strategiske lederskab arbejder med tankerne om strategi som en praksis med vægt på mening, ejerskab og handlekraft i medarbejdernes arbejde med strategien. Bogens cases illustrerer, hvordan de lokale ledere kan tage ansvar og få strategien ført ud i livet. Med blandingen af teori og praksis dækker bogen både de formelle strategiprocesser og de organisatoriske læringsprocesser.

I denne 2. udgave er bogen udvidet med:

Uddybende afsnit om strategiske mål og Must-Win-Battles

Eksempel på udvikling af strategi og Must-Win-Battles i en offentlig virksomhed

Ledelsesprincipperne for en god strategiproces er udvidet med en case

Omtalen af de organisatoriske læringsprocesser er udvidet med introduktion til aflæring som forudsætning for læring

Spiralmetoden er udvidet med strategiprocessen kaldet ”De simple regler”

Case fra Hummel er indbygget til at illustrere strategiprocessen med ”De simple regler”

Endelig er bogen udbygget med flere eksempler på visioner og innovativ forretningsudvikling.

Strukturen i bogen er velegnet til undervisningsforløb om det strategiske lederskab, fx på ledelsesakademiets uddannelser. Bogens temaer starter med den røde tråd i det strategiske lederskab og fortsætter via værktøjer til det strategiske arbejde mod inspiration og processer om den ledelsesmæssige handlekraft. Sidstnævnte indeholder tre temaer om udvikling af ledelsesprocesser i forbindelse med strategi, forandringsledelse og inspiration til det personlige lederskab.
Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion.
I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

For at bruge i-bøger, skal man oprette en profil på Hans Reitzels i-bogs website.

E-nøglen giver adgang til i-bogen i 48 måneder fra aktiveringsdatoen.

Bogen kan ikke downloades.

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Hæftet: 422 sider
  • Udgiver: Gyldendal (August 2017)
  • ISBN: 9788741269160
Nuværende og kommende mellemledere har behov for en bedre indsigt og forståelse i implementeringen af en virksomheds strategiske mål, og samtidig er det vigtigt, at den personlige ledelsesstil tilpasses strategien. Mellemledere skal lære, forstå og arbejde med strategi så vedkommende kan oversætte den til sin egen verden og derfra starte en integrering af strategien i egen afdeling eller eget team. Det strategiske lederskab arbejder med tankerne om strategi som en praksis med vægt på mening, ejerskab og handlekraft i medarbejdernes arbejde med strategien. Bogens cases illustrerer, hvordan de lokale ledere kan tage ansvar og få strategien ført ud i livet. Med blandingen af teori og praksis dækker bogen både de formelle strategiprocesser og de organisatoriske læringsprocesser. I denne 2. udgave er bogen udvidet med: Uddybende afsnit om strategiske mål og Must-Win-Battles Eksempel på udvikling af strategi og Must-Win-Battles i en offentlig virksomhed Ledelsesprincipperne for en god strategiproces er udvidet med en case Omtalen af de organisatoriske læringsprocesser er udvidet med introduktion til aflæring som forudsætning for læring  Spiralmetoden er udvidet med strategiprocessen kaldet ”De simple regler”  Case fra Hummel er indbygget til at illustrere strategiprocessen med ”De simple regler” Endelig er bogen udbygget med flere eksempler på visioner og innovativ forretningsudvikling. Strukturen i bogen er velegnet til undervisningsforløb om det strategiske lederskab, fx på ledelsesakademiets uddannelser. Bogens temaer starter med den røde tråd i det strategiske lederskab og fortsætter via værktøjer til det strategiske arbejde mod inspiration og processer om den ledelsesmæssige handlekraft. Sidstnævnte indeholder tre temaer om udvikling af ledelsesprocesser i forbindelse med strategi, forandringsledelse og inspiration til det personlige lederskab.

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Metode og projektskrivning - en introduktion, 3. udgave

Metode og projektskrivning

en introduktion
Thomas Harboe
Samfundslitteratur (2018)
275,00 kr. 247,50 kr.
ikke på lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 3 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Organisation - Lærebog 7. udg, 7. udgave

Organisation

Lærebog 7. udg
Peter Lütken Hertel-Storm og Niels Vestergaard Olsen
Trojka (2021)
463,00 kr. 416,70 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Videnskabsteori for begyndere, 3. udgave

Videnskabsteori for begyndere

Torsten Thurén
Rosinante (2021)
225,00 kr. 202,50 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Organisation og mennesker, 2. udgave

Organisation og mennesker

Bjarne Kousholt
Akademisk Forlag (2019)
600,00 kr. 540,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Organisation og arbejdspsykologi

Organisation og arbejdspsykologi

Henrik Bendixen Sørensen
Gyldendal (2019)
525,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.