Viser: Det strategiske lederskab
Det strategiske lederskab (I-bog) Online bog
(2017)
Sprog: Dansk
Hans Reitzels Forlag
360,00 kr.
Online bog - E-nøgle sendes pr e-mail indenfor 1 (hver)dag
Det strategiske lederskab
Jørgen Lægaard
(2017)
Sprog: Dansk
Gyldendal
450,00 kr.
2 stk på lager
Hvor er varen på lager?om ca. 2 hverdage
Detaljer om varen
- 2. Udgave
- 422 sider
- Udgiver: Hans Reitzels Forlag (Juni 2017)
- ISBN: 9788741270449
Nuværende og kommende mellemledere har behov for en bedre indsigt og forståelse i implementeringen af en virksomheds strategiske mål, og samtidig er det vigtigt, at den personlige ledelsesstil tilpasses strategien. Mellemledere skal lære, forstå og arbejde med strategi så vedkommende kan oversætte den til sin egen verden og derfra starte en integrering af strategien i egen afdeling eller eget team. Det strategiske lederskab arbejder med tankerne om strategi som en praksis med vægt på mening, ejerskab og handlekraft i medarbejdernes arbejde med strategien. Bogens cases illustrerer, hvordan de lokale ledere kan tage ansvar og få strategien ført ud i livet. Med blandingen af teori og praksis dækker bogen både de formelle strategiprocesser og de organisatoriske læringsprocesser.
I denne 2. udgave er bogen udvidet med:
Uddybende afsnit om strategiske mål og Must-Win-Battles
Eksempel på udvikling af strategi og Must-Win-Battles i en offentlig virksomhed
Ledelsesprincipperne for en god strategiproces er udvidet med en case
Omtalen af de organisatoriske læringsprocesser er udvidet med introduktion til aflæring som forudsætning for læring
Spiralmetoden er udvidet med strategiprocessen kaldet ”De simple regler”
Case fra Hummel er indbygget til at illustrere strategiprocessen med ”De simple regler”
Endelig er bogen udbygget med flere eksempler på visioner og innovativ forretningsudvikling.
Strukturen i bogen er velegnet til undervisningsforløb om det strategiske lederskab, fx på ledelsesakademiets uddannelser. Bogens temaer starter med den røde tråd i det strategiske lederskab og fortsætter via værktøjer til det strategiske arbejde mod inspiration og processer om den ledelsesmæssige handlekraft. Sidstnævnte indeholder tre temaer om udvikling af ledelsesprocesser i forbindelse med strategi, forandringsledelse og inspiration til det personlige lederskab.
I denne 2. udgave er bogen udvidet med:
Uddybende afsnit om strategiske mål og Must-Win-Battles
Eksempel på udvikling af strategi og Must-Win-Battles i en offentlig virksomhed
Ledelsesprincipperne for en god strategiproces er udvidet med en case
Omtalen af de organisatoriske læringsprocesser er udvidet med introduktion til aflæring som forudsætning for læring
Spiralmetoden er udvidet med strategiprocessen kaldet ”De simple regler”
Case fra Hummel er indbygget til at illustrere strategiprocessen med ”De simple regler”
Endelig er bogen udbygget med flere eksempler på visioner og innovativ forretningsudvikling.
Strukturen i bogen er velegnet til undervisningsforløb om det strategiske lederskab, fx på ledelsesakademiets uddannelser. Bogens temaer starter med den røde tråd i det strategiske lederskab og fortsætter via værktøjer til det strategiske arbejde mod inspiration og processer om den ledelsesmæssige handlekraft. Sidstnævnte indeholder tre temaer om udvikling af ledelsesprocesser i forbindelse med strategi, forandringsledelse og inspiration til det personlige lederskab.
Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion.
I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.
For at bruge i-bøger, skal man oprette en profil på Hans Reitzels i-bogs website.
E-nøglen giver adgang til i-bogen i 48 måneder fra aktiveringsdatoen.
Bogen kan ikke downloades.
I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.
For at bruge i-bøger, skal man oprette en profil på Hans Reitzels i-bogs website.
E-nøglen giver adgang til i-bogen i 48 måneder fra aktiveringsdatoen.
Bogen kan ikke downloades.
Detaljer om varen
- 2. Udgave
- Hæftet: 422 sider
- Udgiver: Gyldendal (August 2017)
- ISBN: 9788741269160
Nuværende og kommende mellemledere har behov for en bedre indsigt og forståelse i implementeringen af en virksomheds strategiske mål, og samtidig er det vigtigt, at den personlige ledelsesstil tilpasses strategien. Mellemledere skal lære, forstå og arbejde med strategi så vedkommende kan oversætte den til sin egen verden og derfra starte en integrering af strategien i egen afdeling eller eget team. Det strategiske lederskab arbejder med tankerne om strategi som en praksis med vægt på mening, ejerskab og handlekraft i medarbejdernes arbejde med strategien. Bogens cases illustrerer, hvordan de lokale ledere kan tage ansvar og få strategien ført ud i livet. Med blandingen af teori og praksis dækker bogen både de formelle strategiprocesser og de organisatoriske læringsprocesser. I denne 2. udgave er bogen udvidet med: Uddybende afsnit om strategiske mål og Must-Win-Battles Eksempel på udvikling af strategi og Must-Win-Battles i en offentlig virksomhed Ledelsesprincipperne for en god strategiproces er udvidet med en case Omtalen af de organisatoriske læringsprocesser er udvidet med introduktion til aflæring som forudsætning for læring Spiralmetoden er udvidet med strategiprocessen kaldet ”De simple regler” Case fra Hummel er indbygget til at illustrere strategiprocessen med ”De simple regler” Endelig er bogen udbygget med flere eksempler på visioner og innovativ forretningsudvikling. Strukturen i bogen er velegnet til undervisningsforløb om det strategiske lederskab, fx på ledelsesakademiets uddannelser. Bogens temaer starter med den røde tråd i det strategiske lederskab og fortsætter via værktøjer til det strategiske arbejde mod inspiration og processer om den ledelsesmæssige handlekraft. Sidstnævnte indeholder tre temaer om udvikling af ledelsesprocesser i forbindelse med strategi, forandringsledelse og inspiration til det personlige lederskab.
Andre har også købt
Organisation
Lærebog 7. udg
Peter Lütken Hertel-Storm og Niels Vestergaard Olsen
Trojka
(2021)
463,00 kr.
416,70 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
Metode og projektskrivning
en introduktion
Thomas Harboe
Samfundslitteratur
(2018)
275,00 kr.
247,50 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage