Viser: Kultur på arbejde - kulturforståelse og merkantil kultur
Kultur på arbejde
kulturforståelse og merkantil kultur
Kasper Asklund
(2014)
Sprog: Dansk
Forlaget Systime A/S
355,00 kr.
3 stk på lager
Hvor er varen på lager?om ca. 2 hverdage
Detaljer om varen
- Hæftet: 180 sider
- Udgiver: Forlaget Systime A/S (Juni 2014)
- ISBN: 9788761667939
Kultur på arbejde behandler krydsfeltet mellem kulturforståelse og forretningsverdenen. Det er et felt, som traditionelt har været en del af undervisningen i kulturforståelse på hhx, og som en del elever arbejder videre med i forbindelse med SRP. Kultur på arbejde præsenterer en bred og samtidig kritisk tilgang til kulturforståelse og merkantilkultur. På den ene side inddrages gængse teoretikere og deres analysemodeller, og samtidig bliver eleverne udfordret med et bredere spektrum af perspektiver og teorier omkring kultur, identitet og forretningsførelse.Bogen indeholder bl.a.: En introduktion til grundlæggende kulturteori og metodiske tilgange til at undersøge og analysere kultur.Grundige, brugerorienterede og kritiske gennemgange af populære og hyppigt anvendte modeller og begrebsapparater til analyse af interkulturel kommunikation og forretningsførelse.Gennemgang af en række andre merkantilkulturelle emneområder, med fokus på grundlæggende problematikker og begreber, samt på analysemodeller og metoder, og læseren kan foretage sine egne kulturundersøgelser. Alle kapitler er udstyret med arbejdsspørgsmål og opgaver. Bogen rummer desuden en række cases baseret på interviews med forretningsfolk, som beskæftiger sig med merkantil kultur på forskellige måder i deres hverdag. Læseren får dermed mulighed for at relatere kapitlerne til konkrete problemstillinger fra den virkelige verden.
I opgavesamlingen følges fire gennemgående virksomheder, som danner fælles referenceramme. Opgaverne er varierede og praksisnære og træner eleverne i begrebsforståelse, argumentation, informationssøgning, præsentationsteknik og brug af relevante it-værktøjer.
Opgaverne er formuleret i et letforståeligt sprog og er opbygget med progression.
I opgavesamlingen følges fire gennemgående virksomheder, som danner fælles referenceramme. Opgaverne er varierede og praksisnære og træner eleverne i begrebsforståelse, argumentation, informationssøgning, præsentationsteknik og brug af relevante it-værktøjer.
Opgaverne er formuleret i et letforståeligt sprog og er opbygget med progression.
Andre har også købt
International Markedsføring, cases og opgaver
Finn Rolighed Andersen, Bjarne Warming Jensen, Mette Risgaard Olsen, Susanne Østergaard Olsen, Mia Post-Lundgaard og Ivan Hassinggaard
Trojka
(2019)
198,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
International Markedsføring, lærebog
Finn Rolighed Andersen, Bjarne Warming Jensen, Mette Risgaard Olsen, Susanne Østergaard Olsen, Mia Post-Lundgaard og Ivan Hassinggaard
Trojka
(2019)
550,00 kr.
495,00 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
Virksomhedsøkonomi
2. udgave
Peter Reventlow, Jørgen Waarst og Knud Erik Bang
Gyldendal
(2003)
370,00 kr.
ikke på lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 3 hverdage
om ca. 3 hverdage
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
Hvordan organisationer fungerer
en indføring i organisation og ledelse
Dag Ingvar Jacobsen og Jan Thorsvik
Gyldendal
(2014)
550,00 kr.
Denne bog er desværre udsolgt fra forlaget og kan derfor ikke skaffes. Vi beklager.