Viser: Fejl og forsoning i organisationer

Fejl og forsoning I organisationer, 1. udgave
Søgbar e-bog

Fejl og forsoning I organisationer Vital Source e-bog

Camilla Sløk
(2025)
Akademisk Forlag
269,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Fejl og forsoning i organisationer, 1. udgave

Fejl og forsoning i organisationer

Camilla Sløk
(2025)
Sprog: Dansk
Akademisk Forlag
299,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage

Detaljer om varen

  • 1. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Akademisk Forlag (Februar 2025)
  • ISBN: 9788750069348
HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER?
I "Fejl og forsoning i organisationer" udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler – og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.
En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.
Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.
”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
- Citat fra bogen
Licens varighed:
Bookshelf online: 365 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 1. Udgave
  • Hæftet: 200 sider
  • Udgiver: Akademisk Forlag (Februar 2025)
  • ISBN: 9788750055532

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER? 

I "Fejl og forsoning i organisationer" udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler –  og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.  

En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.  

Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til  medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.

 

”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
Citat fra bogen 

B2B service

If you have questions regarding the purchasing of books, the use of this site or our service offers in general, please contact us on poly@polyteknisk.dk

 

Best regards

Polyteknisk B2B service

By agreement with