SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Den digitale læsers hjerne - en skriveguide til fagfolk

Den digitale læsers hjerne, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzel
231,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzel
158,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne, 3. udgave
Søgbar e-bog

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzels Forlag
250,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne - en skriveguide til fagfolk, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne

en skriveguide til fagfolk
Kresten Bjerg
(2022)
Sprog: Dansk
Hans Reitzel
260,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source 365 day rentals (fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzel (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891R365
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: 5 år fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source 180 day rentals (fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzel (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891R180
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 180 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: 180 dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzels Forlag (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Hæftet: 260 sider
  • Udgiver: Hans Reitzel (April 2022)
  • ISBN: 9788702342109

Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir.

Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX).

Bogen indeholder syv centrale kapitler:

1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir.

2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori.

3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler.

4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker.

5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd.

6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst.

7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.

De oplyste priser er inkl. moms

Andre har også købt:

Content Marketing bogen, 3. udgave
Content Marketing bog...
Af Joakim Ditlev o...
Pris: 295,00 .kr
Rabatpris: 265,50 kr.
Contagious - Why Things Catch On
Contagious
Af Jonah Berger
Pris: 192,00 kr.
Handlingens kunst - Strategisk handling gennem selvledelse, 2. udgave
Handlingens kunst
Af Stephen Bungay
Pris: 399,00 kr.
Procesfacilitering i praksis, 2. udgave, 2. udgave
Procesfacilitering i ...
Af Rikke Kajhøj Jen...
Pris: 277,00 kr.

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.