SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Organisatorisk læring og forandring - Individer, grupper og processer
Organisatorisk læring og forandring Vital Source e-bog
Jakob Nørlem, Nikolaj Klee og Magnus Rahbæk Finderup Andersen
(2025)
Organisatorisk læring og forandring
Individer, grupper og processer
Jakob Nørlem, Nikolaj Klee og Magnus Rahbæk Finderup Andersen (red.)
(2025)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source E-book
- Udgiver: Samfundslitteratur (Juni 2025)
- Forfattere: Jakob Nørlem, Nikolaj Klee og Magnus Rahbæk Finderup Andersen
- ISBN: 9788759345900
Organisatorisk læring
og forandring – Individer, grupper og processer præsenterer perspektiver
på, hvordan man som leder kan fremme læring og forandringer i organisationer.
Bogen er opdelt i fire dele og består af følgende kapitler:
Første del fokuserer på
teoretiske perspektiver på organisatorisk læring.
Kapitel 1, Organisatorisk læring – en introduktion, af Magnus Rahbæk
Finderup Andersen, Nikolaj Klee og Jakob Nørlem- Kapitel 2, Organisatorisk
læring i et relationelt perspektiv, af Lone Hersted - Kapitel 3, Intersubjektivitet
og læring i en organisatorisk kontekst, af Mogens Sparre og Magnus Rahbæk
Finderup Andersen
Anden del giver en række
praksiseksempler.
Kapitel 4, Social kapital på arbejdspladsen som ramme for organisatorisk
læring, af Louise Møller Pedersen- Kapitel 5, Organisatorisk
læring gennem aktionsforskning, af Søren Frimann, Lone Hersted og Anne
Søbye - Kapitel 6, Dynamisk
onboarding og newcomer innovation, af Line Revsbæk - Kapitel 7, Organisatorisk
læring som emergerende meningsskabelse i komplekse strømme af samtaler, af
Karina Solsø og Jannie Rasmussen
Tredje del handler om,
hvordan data og information kan anvendes som grundlag for organisatorisk læring.
Kapitel 8, Datafantasi: Fra styring til læring i en verden af vilde
problemer, af Anders Koed Madsen, Johan Irving Søltoft og Ann-Sofie
Klitgaard- Kapitel 9, Organisatorisk
læring og liv med varme data, af Marianne Gottschalk Zeuthen, Jakob Nørlem
og Nora Bateson - Kapitel 10, Den
sociale kontekst og forholdet mellem information, læring og viden, af Mia
Thyregod Rasmussen og Peter Kastberg
Fjerde del handler om,
hvordan fortællinger og narrativer kan danne grundlag for organisatorisk
læring.
Kapitel 11, Autoetnografi i arbejdet med organisatorisk læring indefra,
af Karina Solsø, Lone Hersted og Søren Frimann- Kapitel 12, På rejse
med organisatorisk læring: Hvordan jeg blev den, jeg er, af Kenneth
Mølbjerg Jørgensen
Antologien er først og
fremmest skrevet som en lærebog til bachelor-, diplom- og masterstuderende på
uddannelser, som fokuserer på organisationer, ledelse og forandring. Ydermere
indeholder antologien en række bidrag henvendt til praktikeren eller konsulenten,
som har brug for nye værktøjer.
Bookshelf online: 365 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 230 sider
- Udgiver: Samfundslitteratur (Maj 2025)
- Forfattere: Jakob Nørlem, Nikolaj Klee og Magnus Rahbæk Finderup Andersen (red.)
- ISBN: 9788759345023
Første del fokuserer på teoretiske perspektiver på organisatorisk læring.
- Kapitel 1, Organisatorisk læring – en introduktion, af Magnus Rahbæk Finderup Andersen, Nikolaj Klee og Jakob Nørlem
- Kapitel 2, Organisatorisk læring i et relationelt perspektiv, af Lone Hersted
- Kapitel 3, Intersubjektivitet og læring i en organisatorisk kontekst, af Mogens Sparre og Magnus Rahbæk Finderup Andersen
- Kapitel 4, Social kapital på arbejdspladsen som ramme for organisatorisk læring, af Louise Møller Pedersen
- Kapitel 5, Organisatorisk læring gennem aktionsforskning, af Søren Frimann, Lone Hersted og Anne Søbye
- Kapitel 6, Dynamisk onboarding og newcomer innovation, af Line Revsbæk
- Kapitel 7, Organisatorisk læring som emergerende meningsskabelse i komplekse strømme af samtaler, af Karina Solsø og Jannie Rasmussen
- Kapitel 8, Datafantasi: Fra styring til læring i en verden af vilde problemer, af Anders Koed Madsen, Johan Irving Søltoft og Ann-Sofie Klitgaard
- Kapitel 9, Organisatorisk læring og liv med varme data, af Marianne Gottschalk Zeuthen, Jakob Nørlem og Nora Bateson
- Kapitel 10, Den sociale kontekst og forholdet mellem information, læring og viden, af Mia Thyregod Rasmussen og Peter Kastberg
- Kapitel 11, Autoetnografi i arbejdet med organisatorisk læring indefra, af Karina Solsø, Lone Hersted og Søren Frimann
- Kapitel 12, På rejse med organisatorisk læring: Hvordan jeg blev den, jeg er, af Kenneth Mølbjerg Jørgensen