SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Hvad laver ledelsen når medarbejderne bestemmer? - Cases fra Europas bedste offentlige arbejdsplads

Hvad laver ledelsen når medarbejderne bestemmer? - Cases fra Europas bedste offentlige arbejdsplads

Hvad laver ledelsen når medarbejderne bestemmer?

Cases fra Europas bedste offentlige arbejdsplads
Bo Vestergaard
(2020)
Sprog: Dansk
Fair Proces
199,00 kr.
Flere end 10 stk på lager
Hvor er varen på lager?
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Detaljer om varen

  • Paperback: 72 sider
  • Udgiver: Fair Proces (November 2020)
  • ISBN: 9788797234600
Europas bedste offentlige arbejdsplads ligger i Danmark.  LEDELSEN KRÆVER, at de ca. 120 medarbejdere kan og vil løfte ansvaret for at udvikle løsninger og træffe beslutning i komplekse spørgsmål, der i de fleste organisationer er forbeholdt ledelsen, fx:  Strategi: Hvordan skaber vi endnu bedre resultater for borgerne og tjener penge på det? Reorganisering: Hvilken organisering understøtter bedst strategien? Ansættelser: Hvem skal rekrutteres? Løn: Hvem skal have lønforhøjelse?  Læs også om erfaringerne med en leder uden personaleansvar, der 100 procent fokuserer på strategiimplementering samt ledelsens konsekvente brug af konstruktivt korrigerende samtaler og personalesager.  
OM CASE-ORGANISATIONEN: Job-,Aktivitets – og Kompetencecenteret (JAC) er kåret til Europas bedste offentlige arbejdsplads af Great Place to Work i 2019. Faglig kvalitet og arbejdsmiljø er dokumenteret i top.  
OM FORFATTEREN: Bo Vestergaard er cand.scient. adm., ledelsesrådgiver, foredragsholder, proceskonsulent og forfatter til den prisvindende praktiske teori og bog “Fair proces - fra upopulære forandringer til medarbejderne der udvikler løsninger” www.fairproces.dk
Ambitiøs involvering ....................................... .7
PROLOG: Medarbejdere laver en ny organisering til ledelsen ... .9
Ledelsesstile og grader af involvering...........................9
Først akt: Anledningen....................................... 11
Anden akt: Skal vi have en ny organisering? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Tredje akt: Hvordan skal vi organiseres?........................13
Fjerde akt: “Konflikten og beslutningen” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Hvordan kunne det lade sig gøre? .............................15
De næste kapitler ...........................................16
KAPITEL 1: Medarbejderne og funktionslederne laver strategien . .17
Indsigt 1: Forløb er korte, strukturerede og faciliterende ..........17
Indsigt 2: Rammesætningen skaber styring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Rammen for en ny strategi ...................................19
KAPITEL 2: Implementering af strategien . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Motiveret til at implementere . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Fair proces, holdning og adfærd...............................23
Driften presser implementering . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Løsning 1: Debrief...........................................25
Løsning 2: Strategisk projektleder fastholder
implementeringsfokus ....................................26
Implementering og motivation................................28
KAPITEL 3: Hvem skal have mere i løn? ..................... .30
Situationen .................................................30
Forudsigelig frustration? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Ledelse af processen, hvor medarbejderne laver en ny lønmodel...33
Effekter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Processen skabte tilfredshed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
3784192_PRINT_ny_hvadlaverledelsen.indd 5 21-10-2020 12:10:32
KAPITEL 4: Sæt holdet: Medarbejderne rekrutterer nye kolleger. .37
Funktionsleders centrale rolle .................................37
Ledelsen har udtænkt forløbet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Grundig som ved ansættelse af ledere..........................38
Hvis ansættelsesudvalget ikke er enigt .........................38
Hvorfor bør medarbejderne være enige? .......................38
KAPITEL 5: Støt holdet: korrigerende samtaler og personalesager . .41
Kultur og korrigerende samtaler ..............................41
Undersøgende og korrigerende samtale ........................42
Team-synergi afgør resultaterne ...............................43
Stands ulykken .............................................43
Lederen skal beskytte teamets synergi .........................43
Lederen går langt for at hjælpe ................................44
Adfærd, der forhindrer team-synergi ..........................44
KAPITEL 6: Opsamling - hvad bruges ledelsesretten til? ....... .46
Hvad bruges ledelsesretten til?................................46
EPILOG: Krise og ledelsesstile .............................. .48
Krisetyper..................................................48
Tre faser i kriseledelse?.......................................49
Fase 1: Hvordan skal vi drifte på mandag?......................49
Fase 2: Drift og konstruktiv kriseledelse:
Hvordan går det? Hvad har I brug for? ......................52
Fase 3: Genåbning- hvordan? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Hvad er jævnt dårlig (krise)ledelse? ...........................56
Unfair ledelse...............................................57
Det vigtigste værktøj?........................................59
Bidragsydere .............................................. .61
Noter..................................................... .62
Litteraturoversigt .......................................... .70
De oplyste priser er inkl. moms

Andre har også købt:

Frixion highlighter - Orange - Orange eraseable highlighter
Frixion highlighter -...
Pris: 19,95 kr.
Frixion highlighter - blå - Blue eraseable highlighter
Frixion highlighter -...
Pris: 19,95 kr.
Pilot Frixion Clicker blå 0,7mm - Pen with erasable ink
Pilot Frixion Clicker...
Pris: 39,95 kr.
Pilot Frixion Clicker blåsort 0,7
Pilot Frixion Clicker...
Pris: 39,95 kr.
Oxford Touch notesbog A4 kvadreret Sort
Oxford Touch notesbog...
Pris: 59,00 kr.

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.