SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Lean værktøjskassen 2.0 - Gør din kundeservice slank, ukompliceret og hurtig

Lean værktøjskassen 2.0 - Gør din kundeservice slank, ukompliceret og hurtig

Lean værktøjskassen 2.0

Gør din kundeservice slank, ukompliceret og hurtig
(2008)
LeanTeam
520,00 kr.
Denne bog er desværre udsolgt fra forlaget og kan derfor ikke skaffes. Vi beklager.

Detaljer om varen

  • 297 sider
  • Udgiver: LeanTeam (Marts 2008)
  • ISBN: 9788799031627
John Bicheno ønsker at få os alle til at se, at LEAN ikke er et teknisk system, men et lærende system og fortæller at Toyota også oversætter TPS til Thinking People System. Ydermere understreges det med en påstand om, at LEAN praktikere løser ineffektivitet, uerfarne LEAN praktikere løser problemer ved at fjerne spild, mens erfarne LEAN praktikere forbedrer det samlede system.
Bogen giver en masse viden, værktøjer og nye anskuelser på LEAN indenfor service- og administrative funktioner. Alternativerne til det vi allerede kender fra produktions LEAN præsenteres på en så anvendelig måde, at det er muligt, for dig, at bruge på en LEAN workshop i eksempelvis en dansk kommune i morgen.

Administrative processer med mange gentagelser, lav variation, mellem processerne sammenlignelige produkter, højt standardiserede opgaver samt minimal kundekontakt - det ses vist forholdsvis sjældent! Er opgaven eksempelvis meget afvigende med høj kundekontakt, høj variation og har få standardiserede opgaver - så findes den hjælp du måske er på jagt efter i denne bog. Der præsenteres, grundigt beskrevne, alternative metoder til mapping, der eksempelvis tager udgangspunkt i graden af gentagelser og kundekontakt.
Bogen kommer med gode svar på nogle af de spørgsmål, du måske også har fra din dagligdag;

  • De 7 spildtyper forsøgt oversat til juristerne i vores forvaltning ved sidste workshop skabte megen debat. Hvordan finder jeg mon frem til de spildtyper der virkelig giver mening for denne medarbejdergruppe og deres arbejde?

  • Vi arbejdede med OEE på vores scannerkapacitet og fik den hævet, alt imens det var klart for alle deltagerne i projektet, at det reelt set var lægernes tid, deres "personlige OEE" vi skulle have fokus på. Men hvordan gribes det an på en elegant måde, når det lige er blevet kommunikeret, at det ikke er den enkelte person men processen vi optimerer?

  • Ledelse - og styring af kapacitet med henblik på Heijunka (jævn produktion) inden for service- og administrative funktioner har indtil videre været præget af stor usikkerhed og mangel på konkrete, succesfulde, case eksempler. Hvordan planlægges og styres kapaciteten på sags ekspeditionen der kan variere fra 2 minutter til 20 dage? Eller en operation der varierer fra 35 minutter til 7 ½ time?

  • Stabs-, økonomi- og udviklingsafdelingen har store udfordringer med at få deres målstyrings- og/eller kaizen tavle til at fungere? Hvorfor virker det ikke hos dem, når det kører fint i vores call-center og i de ekspederende team?

  • Vi har kun øje for vores spild - hvad med kundens opfattelse af spild i vores proces? Eksempelvis ventetid på operation, forsinkede flyafgange m.v.

Indhold
EN LEAN KRONOLOGI

LEAN FILOSOFI
LEAN
HURTIGT, FLEKSIBELT FLOW
DE 5 LEAN PRINCIPPER
LEANS 20 KARAKTERISTIKA
VÆRDI
SPILD (MUDA)
DE NYE SPILDTYPER
SYV FORMER FOR SPILD I SERVICEVIRKSOMHEDER
EKSEMPLER PÅ SPILD VED PROJEKTER
AGILE - SMIDIGE OPERATIONER
TIDSBASERET KONKURRENCE
GEMBA
LEAN IKKE INTUITIVT
TOYOTA DNA

LEAN REFERENCERAMME
LEAN FORANDRING

VÆRDI, STRATEGI, PLANLÆGNING OG IMPLEMENTERING
PRODUKTIONSSTRATEGI
KANO-MODELLEN
SCENARIER
DEN RIGTIGE FORSYNINGSKÆDE
VÆRDISTRØMSØKONOMI: HVAD SKAL PRODUCERES HVOR?
KVANTESPRINGSTEKNOLOGIER
INTERVALFREMDRIFT
FIRE ESSENTIELLE PARETOER
STRATEGI UDRULNING

KLARGØRING TIL FLOW
TAKTTID OG KUNDETAKTTID
PROCESTIDER OG ARBEJDETS ELEMENTER
5S
STANDARD ARBEJDE OG STANDARD PROCEDURER
TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPMX)
VISUEL LEDELSE
REDUKTION AF OMSTILLINGSTID
SMÅ MASKINER, AT UNDGÅ MONUMENTER OG AT TÆNKE SMÅT
STYRING AF EFTERSPØRGSEL

KORTLÆGNING, AUDITS OG ANALYSER
CYKLUSEN TIL IMPLEMENTERING AF VÆRDISTRØMME
OVERBLIK OVER KORTLÆGNING
DET BRUNE PAPIRKORT
PRODUKTFAMILIE ANALYSE
TOTAL GENNEMLØBSTIDSKORT
SE HELHEDEN FORSYNINGSKÆDE KORTLÆGNING
LÆR AT SE KORT
SPAGHETTI DIAGRAMMET
KVALITETSFILTER-KORTLÆGNING
EFTERSPØRGSELS FORSTÆRKNINGS KORTLÆGNING
FREKVENSSTUDIER
OMKOSTNINGS TIDSPROFIL
ORDREKORTLÆGNING
INFORMATIONS-VÆRDISTRØMSKORTET
SERVICETEGNING
KORTLÆGNING AF PROCESAKTIVITETER
LEAN AUDITS OG PRINCIPPER
KORT TIL INDLÆRING AF RUTER
AT LAVE DEN FREMTIDIGE SITUATION

AT LAVE DEN FREMTIDIGE SITUATION (1)
LAYOUT, CELLE- OG LINJEDESIGN
LEAN FABRIKSLAYOUT
CELLEDESIGN
LINJER DER BEVÆGER SIG OG PULSLINJER
VIRTUELLE CELLER
PAPIR KAIZEN OG TEORETISKE MINIMUM TIDER
ERGONOMI

AT LAVE DEN FREMTIDIGE SITUATION (2)
KONSTRUKTION AF ET PULL SYSTEM SEKS BYGGEKLODSER OG TI LEAN PLANLÆGNINGSKONCEPTER
DE TI PLANLÆGNINGSKONCEPTER
OVERBLIK

FLASKEHALSTEORI OG FABRIKSFYSIK 133
PRODUKTIONSMÆNGDE, LAGER, DRIFTSOMKOSTNINGER
AFHÆNGIGE BEGIVENHEDER OG STATISTISKE UDSVING
BEGRÆNSNINGER, FLASKEHALSE OG IKKEFLASKEHALSE
REGLERNE OM SYNKRONISERING
FABRIKSFYSIKKENS LOVE
DRUM, BUFFER, ROPE
FLASKEHALSTEORIENS FORBEDRINGSCYKLUS

KVALITET
REFERENCERAMME FOR LEAN KVALITET
KOMPLEKSITET
PROCESKOMPLEKSITET
VARIATION
FEJLTAGELSER
SIX SIGMA
LEAN OG SIX SIGMA
INTEGRATION MELLEM LEAN OG SIX SIGMA
CASES OM LEAN MED SIX SIGMA
TOYOTA OG SIX SIGMA
FOREBYGGELSE AF FEJL (POKAYOKE)
AT BRINGE LEAN OG SIX SIGMA SAMMEN

FORBEDRINGER
PDCA, DMAIC OG FORBEDRINGSCIRKLER
ORGANISERING FOR AT SKABE FORBEDRINGER
TILGANGE TIL LØBENDE FORBEDRINGER
KAIZEN
FORBEDRINGER ELLER BLITZ EVENTS
DÅRLIG LEDELSE
DEN VIRKELIGE ÅRSAG TIL PROBLEMET
EN ADVARSEL OM LEAN FORBEDRING

MENNESKER OG FORANKRING
DET GRUNDLÆGGENDE
KULTUR?
ÆNDRING
ACCEPTKURVEN
UBUNTU OG KYOSEI
MØDER OG MEMORANDUMS
GÅ EFTER DET!
FORANKRING

UDVIKLING OG INTRODUKTION AF NYE PRODUKTER
DESIGN FOR SIX SIGMA
FIRE FORMÅL OG SEKS AFVEJNINGER
DEN KRITISKE KÆDE OG LEAN PROJEKTLEDELSE
SAMTIDIG UDVIKLING
MASSETILPASNING, MODULARITET OG PLATFORME
DESIGN MED HENBLIK PÅ FREMSTILLING
QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT
VÆRDIANALYSER (VA)
TRIZ
KONCEPTSCREENING
INDKØRING AF NYE PRODUKTER

LEAN FORSYNING
FORSYNINGSKÆDE TANKEGANG
DET GRUNDLÆGGENDE VED LEAN FORSYNINGSKÆDER
UDVÆLGELSE OG RATIONALISERING AF LEVERANDØRER
BULLWHIP EFFEKTEN OG FORSTÆRKNING
MÆLKERUNDER
LEVERANDØRPARTNERSKABER

BOGFØRING OG MÅLINGER
LEAN BOGFØRING
ACTIVITY BASED COSTING
GRUNDLÆGGENDE LEAN NØGLETAL
RELEVANTE OG FJERNE NØGLETAL
DE GRUNDLÆGGENDE NØGLETAL
KOLMLS
DE 7 NØGLETAL FRA DET BRITISKE HANDELS- OG INDUSTRIMINISTERIUM
SCHONBERGERS MIKRO JIT FORHOLD
FORSYNINGSKÆDENØGLETAL
KONTROL AF NØGLETAL
HOSHIN MÅLINGSKASKADEN
PRÆSTATIONSPRISMEN
PRÆSTATIONSMÅLING OG BALANCED SCORECARD
TARGET COSTING, KAIZEN
OMKOSTNINGSBESTEMMELSE OG OMKOSTNINGSREDUKTION

INDEKS
De oplyste priser er inkl. moms

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Fysisk eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.