Viser: At tale med omtanke - kommunikation i det personlige lederskab

At tale med omtanke, 2. udgave
Søgbar e-bog

At tale med omtanke Vital Source e-bog

(2021)
Samfundslitteratur
296,00 kr. 266,40 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
At tale med omtanke - kommunikation i det personlige lederskab, 2. udgave

At tale med omtanke

kommunikation i det personlige lederskab
(2021)
Sprog: Dansk
Samfundslitteratur
335,00 kr. 301,50 kr.
10 stk på lager
Hvor er varen på lager?
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Samfundslitteratur (Januar 2021)
  • ISBN: 9788759339091


Vellykket kommunikation i organisationer forudsætter, at man
lægger mærke til effekten af det, man siger og gør i de skiftende roller, man
ofte har som leder, konsulent og medarbejder.


Man skal kunne arbejde med kerneopgaven trods forskellighed
og uenighed. Ord, sproglige vendinger og forståelse for den kropslige
kommunikation kan skabe nærhed og åbne for nye vinkler i samarbejde, men kan
også skabe afstand og misforståelser. Det er let at dømme andre og at gribe til
hurtige antagelser. Åbninger i kommunikationen har de bedste betingelser, når
kommunikationen sker gennem en lyttende, spørgende og koordinerende tilgang.
Man kan lære at blive en god kommunikator ved at få kendskab til de mekanismer,
der ligger bag brug af tale, tavshed og fysiske udtryk. At tale med omtanke
betyder at tune ind på både afsender og modtager gennem brug af retorik,
rammer, refleksioner og relationer.


At tale med omtanke zoomer ind på konkrete kontekster
og processer, hvor ledere og konsulenter får metoder til at lære at kommunikere
endnu bedre. Bogen er fyldt med relevante eksempler på situationer, hvor man
har brug for at kunne trække på konkrete kommunikationsværktøjer. Det gælder,
hvad enten man skal træffe beslutninger og formidle dem, sætte en ny strategisk
retning, løse kriser og konflikter, forhandle effektive løsninger, udvikle
organisationens kompetencer, eller man skal forbedre det daglige samarbejde og
skabe nye gensidigt tilfredsstillende løsninger. Også krav til
onlinekommunikation er inddraget.


Bogen er relevant for alle dem, der arbejder målrettet med
deres Kommunikation i forbindelse med lederuddannelser og i det daglige arbejde
i organisationen. Læseren får gennem bogen en forståelig tilgang til
kommunikation både i teori og praksis og kan dermed lære at forbedre sin
kommunikation.



Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • 236 sider
  • Udgiver: Samfundslitteratur (Januar 2021)
  • ISBN: 9788759337981
Vellykket kommunikation er en nødvendig men ofte overset betingelse for, at man som leder kan udføre ledelsesopgaven tilfredsstillende.

I det personlige lederskab er det naturligt at se kommunikation som afgørende for at kunne lede. Ledelse handler ikke alene om at varetage en funktion, men også om at bruge sin egen personlighed i alle facetter af den daglige ledelse. Og her er kommunikationen central - både den daglige og den strategiske.

Poula Helth tager i bogen afsæt i lederens praksis og giver læseren en sammenhængende forståelse af lederskabets kommunikative aspekter. Hun tager fat i en række typiske konkrete udfordringer, hvor ledere har behov for at blive bedre til at udøve lederskab gennem kommunikation - og til at forstå, hvem de kommunikerer med.

Med masser af gode eksempler på situationer, konkrete værktøjer og ikke mindst en praksisrettet anvendelse af teorier om kommunikation giver bogen læseren mulighed for at zoome ind på sin egen kommunikation: Hvordan kan kommunikationen anvendes i forhold til lederskabets konkrete udfordringer, såsom at træffe beslutninger og formidle dem, sætte en ny strategisk retning, løse kriser og konflikter, forhandle fremtidige løsninger, udvikle organisationens kompetencer eller blot et ønske om at forbedre den daglige kontakt med medarbejderne?

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Kommunikation skaber din organisation

Kommunikation skaber din organisation

Heidi Hansen
Hans Reitzel (2014)
395,00 kr. 355,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation

Mia Femø Nielsen
Akademisk Forlag (2016)
299,95 kr. 269,96 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Sådan laver du undersøgelser, 1. udgave

Sådan laver du undersøgelser

Micki Sonne Kaa Sunesen
Hans Reitzel (2020)
225,00 kr. 202,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Konsulent - men hvordan?

Konsulent - men hvordan?

Dorte Nissen
Akademisk Forlag (2016)
369,95 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Metoder til læring i praksis, 1. udgave

Metoder til læring i praksis

Poula Helth (red.)
Samfundslitteratur (2022)
300,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.