Viser: Usability - Testmetoder til mere brugbare websites
Usability - Testmetoder til mere brugbare websites Vital Source e-bog
Ian Wisler-Poulsen og Ole Gregersen
(2017)
Wisler
238,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Usability
Testmetoder til mere brugbare websites
Ole Gregersen
(2017)
Sprog: Dansk
Wisler
285,00 kr.
256,50 kr.
3 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?Detaljer om varen
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Wisler (Juli 2017)
- Forfattere: Ian Wisler-Poulsen og Ole Gregersen
- ISBN: 9788771253085
En praksisorienteret og lettilgængelig bog, der gennemgår 6 testmetoder til brug i evaluering af et websites brugervenlighed. Metoderne kan tilsammen udgøre en usability-vurdering af et website.
Bogen beskriver, hvordan testforløb planlægges og udføres, hvad man skal være særligt opmærksom på i brugen af metoderne, og hvordan resultaterne præsenteres eller på anden måde dokumenteres.
Bogen kan bruges som introduktion til usability, både som princip og som generelt perspektiv i webdesign, med henvisninger til både teori og konkrete eksempler. Derudover kan den fungere som øvelsesbog.
De enkelte testmetoder er enkelt og trinvist beskrevet med de vigtigste opgaver i planlægning og udførelse.
I bogen gennemgås følgende testmetoder:
• Gangstertest
• Spørgeskema
• Ekspertvurdering
• Kortsortering
• Brugertest
• Tilgængelighedstest
Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i it-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt til studerende, der har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og bruger-centreret design. Bogen anvendes på forskellige uddannelser blandt andet Multimediedesigneruddannelsen og på IT-Universitetet.
Bogen beskriver, hvordan testforløb planlægges og udføres, hvad man skal være særligt opmærksom på i brugen af metoderne, og hvordan resultaterne præsenteres eller på anden måde dokumenteres.
Bogen kan bruges som introduktion til usability, både som princip og som generelt perspektiv i webdesign, med henvisninger til både teori og konkrete eksempler. Derudover kan den fungere som øvelsesbog.
De enkelte testmetoder er enkelt og trinvist beskrevet med de vigtigste opgaver i planlægning og udførelse.
I bogen gennemgås følgende testmetoder:
• Gangstertest
• Spørgeskema
• Ekspertvurdering
• Kortsortering
• Brugertest
• Tilgængelighedstest
Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i it-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt til studerende, der har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og bruger-centreret design. Bogen anvendes på forskellige uddannelser blandt andet Multimediedesigneruddannelsen og på IT-Universitetet.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- Paperback: 144 sider
- Udgiver: Wisler (Juli 2017)
- ISBN: 9788799993925
En praksisorienteret og lettilgængelig bog, der gennemgår 6 testmetoder til brug i evaluering af et websites brugervenlighed. Metoderne kan tilsammen udgøre en usability-vurdering af et website. Bogen beskriver, hvordan testforløb planlægges og udføres, hvad man skal være særligt opmærksom på i brugen af metoderne, og hvordan resultaterne præsenteres eller på anden måde dokumenteres. Bogen kan bruges som introduktion til usability, både som princip og som generelt perspektiv i webdesign, med henvisninger til både teori og konkrete eksempler. Derudover kan den fungere som øvelsesbog. De enkelte testmetoder er enkelt og trinvist beskrevet med de vigtigste opgaver i planlægning og udførelse. I bogen gennemgås følgende testmetoder:
• Gangstertest
• Spørgeskema
• Ekspertvurdering
• Kortsortering
• Brugertest
• Tilgængelighedstest
Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i it-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt til studerende, der har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og bruger-centreret design. Bogen anvendes på forskellige uddannelser blandt andet Multimediedesigneruddannelsen og på IT-Universitetet. Bogen findes desuden i en engelsk udgave.
Andre der købte denne bog købte også:
Graphic Design
The New Basics (Second Edition, Revised and Expanded)
Ellen Lupton og Jennifer Cole Phillips
Princeton Architectural Press
(2015)
259,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Kommunikation i multimediedesign
David Engelby, Anne Mette Busch, Gunhild Marie Andersen og Torben Larsen
Hans Reitzels Forlag
(2015)
430,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Øjenåbnende brugerrejser
trin for trin
Anne-Sofie Thomsen
Samfundslitteratur
(2021)
125,00 kr.
112,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Interfacedesign
Fra idé til digital prototype
Morten Rold
Samfundslitteratur
(2024)
350,00 kr.
315,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage
Dette er marketing
Man kan ikke se dig, før du selv lærer at se
Seth Godin
Content Publishing
(2019)
290,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage